همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و اولین روز از دهه کرامت "همایش گوهر علم و عفاف" در تالار همایش های مجموعه فرهنگی میقات الرضا شهرستان طبس برگزار شد.

طبس- سرپرستی یزدفردا: همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و اولین روز از دهه کرامت "همایش گوهر علم و عفاف" در تالار همایش های مجموعه فرهنگی میقات الرضا شهرستان طبس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي موسسه آستان مبارک، در این برنامه که با حضور 350 نفر از خواهران بسیجی، طلاب حوزه علمیه و راهنمایان زائر آستان مبارک انجام شد.

مدیر گروه تخصصی آموزش خانواده در استان خراسان رضوی در خصوص حضرت معصومه(س) الگوی زنان بابصیرت، زندگانی ایشان، جلوه های معنوی حضرت معصومه(س) و معرفی شخصیت آن بانوی کریمه سخن گفت.

"حجت الاسلام موسوی" از چهار نگاه ( دختر در خانواده، جامعه، مبارزه و مدیریت ) به موضوعاتی همچون تعهد حضرت معصومه(س) به ولایت و فاضله بودن ایشان در بین 19 دختر امام موسی کاظم(ع)، علاقه شدید و دلبستگی حضرت به امام رضا(ع) و قیاس این دو بزرگوار با امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) پرداخت.

وی با اشاره به احادیث و روایات اسلامی در باب حرم و حرمت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: شخصيت برجسته و ممتاز اين بانوی بزرگ جهان اسلام و جايگاه والای او که بعد از حضرت فاطمه زهرا(س) باعث شد، ایشان تنها بانوی بزرگواری باشد که زیارتنامه ماثوره دارد و همچنین بعد از حضرت زینب(س) بتواند هجرت را عالمانه مدیریت کند.

مدیر گروه تخصصی آموزش خانواده در استان خراسان رضوی در پایان ضمن سفارش به اهمیت پوشش و عفاف در اسلام بر ازدواج آسان و عدم سختگیری در شرایط ازدواج تاکید کرد.

تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی، قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) و مداحی آقای حسین داریوش مداح اهل بیت (ع) از دیگر برنامه های این همایش بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا